lördag 20 september 2008

Lördag...

Hej alla goa vänner :)
Nu är det ett tag sen sist...är så dålig på att uppdatera min blogg.
Men ska nu försöka skriva lite iaf.
Ja, som ni läst så har min far gått bort..det var den 1:a September och det kom plötsligt,en hjärtinfarkt...han hade precis dagarna innan fyllt 64år...(ingen ålder)
Han var bosatt i Kalix...några mil ifrån mig...så vi hade inte daglig kontakt, men pratade med varann i telefon lite då & då. Han var upp och hälsade på mig och barnen ungefär 1gång/år..skickade presenter till både mig och barnen till jul & födelsedagar. Senast så var han upp och hälsade på mig på jobbet i Sommras,blev så paff då han dök upp där...kramade om han och blev som ett litet barn och sa till mina
arbetskompisar -Titta, det här är min pappa :)
Så nu har jag varit och valt ut blommor till hans bår...valde blått,vitt & lite rött...Valde blått eftersom jag vet att både jag och han tycker om det. Så foto kommer att visas senare.Begravningen kommer att äga rum Fredag 3/10-08 kl.10.00 i Kalix Kyrka.
*********
Sen kan jag berätta: -Nu är hösten här!! Vilka härliga färger, jag älskar hösten,fast kylan är ju inte så skoj...men bor man här uppe så får man stå ut med den :) Arbetar i vanlig ordning...inget speciellt har hänt där...jag kör på som vanligt! Sen är det ju min värk som återkommer...förstår inte att jag kan bli bra nångång...blir så less på att ha ont!Ena dagen är det hur bra som helst och nästa är jag sängliggande...:((
*********
Jacob han är ju hos mig varannan vecka och det är så härligt...nu är han så mysig...han har ju nu börjat förskolan och har plötsligt blivit så stor :) Vi skulle köpa nya kläder till han i veckan..och gissa vem som skulle välja??
Ja, inte var det jag...han hade visst redan sett på affären vilka kläder han skulle ha...och det var ett par jeans...Dom var faktiskt snygga!! Så klart att han fick dom :) Ska försöka fixa ett foto på dom...och gärna då han har på dom.
Men kruxet är att han är i en period då man inte får fota han...fast jag ska göra ett gott försök iaf.



Ha det gott!
/Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Carina!

Först vill jag beklaga din sorg, vad tråkigt för dig och säkert barnbanen också. Ja den dagen kommer för oss alla då man förlorar sina föräldrar, ursch jag vill inte tänka på det.

Min pappa gick bort sommaren 1989 och det var ingen skoj alls att förlora sin pappa endast 59 år gammal. Känns lite orättvis på något sätt. han fick inte ens uppleva sina barnbarn och det gör mig ont.

Min mamma höll jag ju på förlora för 5 år sedan i en stroke hon fick och hon skulle inte överleva den enligt läkarna men det gjorde hon efter en lång kamp med månader på sjukhus och stora operationer.

Ja det är tufft men det är då man inser hur livet är bräckligt från dag till dag. Jag tänker på dig och hoppas att du orkar ta dig igenom det, man gör det konstigt nog men saknaden följer en alltid.

Ha en fin höst och så stor Jacob har blivit, så söt han är!

Kram Marie

Anonym sa...

Krya på dig kram! Kunde ej skriva under inlägg 25/9. Beklagar oxå din pappa åter! KRAAAM fr Tigerheart