torsdag 25 september 2008

Sjukskriven

Nu är det Torsdagskväll och kan berätta att jag har åkt på världens förskylning :(
Kände redan i slutet av förra veckan att jag hade nåt i kroppen...matt & frös som attan. Hade sådan värk i hela kroppen..men trodde inte att jag skulle råka ut för en sådan rejäl förskylning, trodde givetvis att det var min vanliga värk som kom igen och att den nu var betydligt jobbigare. Så jag ringde min chef mot kvällsidan på Söndag och sa att jag inte kommer och jobbar på Måndag..Så på Måndagsmorgonen så ringde jag Vårdcentralen för att boka in en läkartid...och vad fick jag för svar??
-Att den läkare jag hör till inte hade någon tid..utan att hon skulle ringa upp mig på Fredag och då ev. boka in en tid åt mig!! Vaaaa! det är ju inte klokt va? Behöva vänta så länge för att få en tid, och när kommer jag att få en tid...det kan ju ta veckor. Ok, men vi får se i morgon vad hon säger!
Kan iallafall berätta att jag absolut inte gjort nåt på 4 dagar..har bara legat på soffan,tittat tv...surfat runt lite och försökt spela lite poker. Men inget har gått så bra...ni vet hur det är..rinnande näsa,nysningar,täppt näsa...ögonen ser ut som om jag hade druckit Whiskey i flera dar och dessutom så har jag så ont i min näsa efter alla "fräsningar" :)) Ja, ni skulle se mig...om inte så höra mig..Har världens "Basröst" :))

Mys & Må gott!
/Carina

Inga kommentarer: